Avstander mellom byer i Spania og Portugal - Tips og nyttig info

Planlegger du bilferie i Spania og eller Portugal?
Da er det greit å vite hvor langt det er mellom ulike byer i disse to landene.

Jeg har nettopp kommet hjem fra 3 ukers bilferie i Spania og Portugal, og har kjørt endel rundt.
Min reiserute var: Barcelona - Valencia - Alicante - Granada - Sevilla - Algarve (Portugal) - Sevilla - Malaga


Her er distansene mellom ulike interessante byer i Spania og Portugal:

Barcelona - Valencia
: 357 km (ca 3 timer og 45 minutters kjøretur)

Valencia - Alicante
: 179 km (ca 1 time og 55 minutters kjøretur)

Alicante - Granada
: 361 km (ca 3 timer og 35 minutters kjøretur)

Granada - Sevilla
: 260
km (ca 2 timer og 45 minutters kjørestur)

Sevilla - Faro
(Algarve-området i Portugal): 196
km (ca 2 timers kjørestur)

Sevilla - Malaga
: 221
km (ca 2 timer og 25 minutters kjørestur)

Barcelona - Madrid: 629 km (ca 6 timer og 15 minutters kjøretur)

Barcelona - Bilbao: 617 km (ca 6 timers kjøretur)

Kommentarer

Anonym sa…
Hei !

Hvaslags vei kjørte du mellom Alicante og Valencia? E-15? A-7? Tok det virkelig bare 1 t og 55 min ? Synest det ser så langt ut på kartet.

mvh
Marie
Åja sa…
Hei,
jeg kjørte A-7 mellom Valencia og Alicante. Og ja, det tar bare to timer når fartsgrensen er 120 km/t hele veien :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn