Smoothie oppskrift - Herlig godt!

Smoothie har blitt mer og mer populært de senere årene. De selges nå i matbutikker, kafeer og andre steder. Men hvorfor kjøpe dyrt når du kan lage den billig selv?

Her er min favoritt smoothie oppskrift:
  • 3 store eller 6 små jordbær
  • 1 banan
  • 2-3 dl eplejuice eller appelsinjuice

Dette gir 4-5 dl herlig smoothie.

Om sommeren kjøper jeg alltid jordbærene ferske, mens om vinteren kjøper jeg jordbærene i frysedisken.

Jeg bruker en veldig enkel og billig stavmikser til å mikse alt sammen. Jeg tror den koster rundt 200kr. Og det blir langt mindre oppvask med en stavmikser enn med en smoothie-mikser.

Så nå som det er vinter tar jeg noen jordbær fra fryseren, legger de i et stort glass, heller over juice og tar oppi en banan, venter noen minutter til de frosne jordbærene begynner å tine, og mikser alt sammen. Da får jeg en herlig god og kald jordbær-smoothie. Mmmmmmmm!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn