Båtførerprøven - Tema som er spesielt viktige

I juni 2014 var jeg på kurs før jeg tok båtførerprøven.
Under kurset skrev jeg endel notater, blant annet det viktigste pensum for båtførerprøven.

I tillegg skrev jeg følgende oversikt over
tema som er spesielt viktige for båtførerprøven:

Sjømerker - i kartet og virkeligheten
Stake eller båke med peker
Nord, øst, sør og vest merket.

Symbol i kartet:
Skvalpeskjær
Sektor på fyrlykter

Sjøveisregler; Hvem skal vike for hvem?
2 motorbåter har krysssende kurs
2 seilfartøy har kryssende kurs
Motorbåt og seilfartøy har kryssende kurs.
Seil og motorfartøy har kryssende kurs med ferge/frakteskip i trangt farvann.

Lanterner
Lanterneføring for motorbåt og seilbåt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn