Asylmottak i Oslo - Kartoversikt

Google tilbyr mange tjenester som man er fritt tilgjengelig. En av disse heter Google Static Map API, der man kan bruke Google kart og legge inn markører i bilder.

Så jeg tenkte jeg skulle teste det ut, så jeg plottet inn gps-koordinatene til de to asylmottakene som er i Oslo i en url og vips så får jeg opp følgende kart:



Bildet over lages ved å plassere følgende url når man legger til et bilde på nettsiden:
http://maps.google.com/maps/api/staticmap?center=trondheimsveien%20160,Oslo&zoom=14&size=600x600&maptype=hybrid&markers=color:blue|label:A|59.93276,10.769665&markers=color:green|label:B|59.937034,10.794478&sensor=false


En begrensning i bruken er at det kan ha maks 1000 forespørsler for dagen.


Mer om tjenesten fra Google finner du her.

Kommentarer

Bjørg sa…
Kjekk tjeneste. Kanskje jeg får bruk for denne.

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn