En helt vanlig dag på jobben - Om Se & Hør journalisten Håvard Melnæs og arbeidsmetodene i Se & Hør

Til jul i fjor fikk jeg boken En helt vanlig dag på jobben som handler om tidligere Se & Hør journalist Håvard Melnæs og arbeidsmetodene som brukes i Se & Hør. 
Jeg syntes det var en utrolig interessant bok som gir et unikt innsyn i hvordan ting og tang håndteres i Se & Hør. Jeg må si at hvis jeg ikke var skeptisk til Se & Hør før så er jeg det iallefall nå! 

Og til mars i år kommer filmen som er basert på boken. Erlend Loe har skrevet manus til filmen, og blant skuespillerene som er med er Ingvar Helge Gimle. Han ble nødt til å slanke seg betydelig for å se mest mulig lik Sven O Høiby som han spiller i filmen. Sistnevnte hadde et nært samarbeid med Håvard Melnæs da han jobbet i Se & Hør.

Filmen tror jeg blir en av de mest diskuterte filmene i år, og jeg gleder meg stort til premieren. Og til at enda flere får vite om hvor sleip man er i Se & Hør sånn at man tenker seg om to ganger før man kjøper, og dermed støtter, deres sleipe arbeidsmetoder.

Og det skal bli interessant å hvordan Se & Hør gründer Knut Haavik og Se & Hør sjek Odd Johan Nelvik, som boken gir et meget dårlig inntrykk av, kommer ut av filmen.

En sniktikk på et klipp fra filmen kan kan man se hos TV2.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn