fredag 1. mai 2009

Paradise Hotel vant seerkrigen mot Ungkaren - Ikke rart

VG skriver at årets Ungkaren tv-program har mistet mange seere fra første
episode ble sendt og til de siste episodene. Fra å hatt 300.000 seere i starten,
har bare vel 200.000 seere fått med seg de siste episodene.

I motsetning har Paradise Hotel hatt langt mer stabile seertall på rundt
220.000-230.000 seere hele tiden.

Jeg tror det er flere grunner til at Paradise Hotel har vunnet seerkrigen.

Jeg tror mange begynner å bli lei Ungkaren, det er ikke noe nytt lenger.
I motsetning til Paradise Hotel som sendes for første gang i norsk drakt.
En avstemning på bloggen min bekrefter dette. 58% synes Paradise Hotel var best,
mens bare 8% synes Ungkaren var best.

For det andre så er det mye lettere å få med seg episodene til Paradise Hotel.
For alle episodene til Paradise Hotel legges gratis ut på TV3 sin web-tv der det for øyeblikket er mer enn 30 episoder du kan se når du vil. Mens episodene til Paradise Hotel er gratis å se krever TVNorge 29kr for å se en episode av Ungkaren på deres web-tv Maxdome.

For det tredje tror jeg deltagerne har mye å si for slike type tv-program. Jeg tror deltagerne i Paradise Hotel er mer interessante enn deltagerne i Unkgaren. Og deltagerne har med sin personlighet og oppførsel skapt mye oppmerksomhet i media. Og medieoppslag om deltagerne gir mer interesse for tv-programmet. Fordi de fleste mediaoppslag har handlet om deltagerne i Paradise Hotel (f.eks. om Lene og Nanna) tror jeg TV3 har fått mer interesse og dermed flere seere for Paradise Hotel.

Programdirektør i TVNorge, Eivind Landsverk sier i artikkelen til VG at han tviler på at det blir en tredjek sesong av Ungkaren 20 vs 40. For den er folk tydeligvis gått lei. Men at de kanskje lager en ny Ungkaren-sesong med en vri. For det handler om å fornye seg. For å tilfredstille kravstore seere.

onsdag 29. april 2009

Vitaepro tapte mot NRK - Du skal ikke tro på alt du ser og hører

Vitae Lab, selskapet bak kosttilskuddet Vitaepro, klaget NRK inn til Pressens Faglige Utvalg (PFU) etter NRKs kritiske søkelys på kosttilskuddet gjennom programmet Forbrukerinspektørene.

Og Vitaepro svarte på kritikken med å lage en reklame av at de klaget inn NRK for PFU. Nå har konklusjonen fra PFU kommet. NRK har ikke brutt god presseskikk da de satte et kritisk søkelys på Vitaepro ifølge nettstedet Kjendis.

NRK kritiserte Vitaepro fordi det ble hevdet i den massive markedsføringen av kosttilskuddet at det hjalp både mot det ene og det andre og Vitae Lab kunne ikke dokumentere at det har en effekt på mennesker. Blant påstandene som brukes i reklamen er at det har god effekt på syn, hukommelse, hjerte, hud og immunforsvaret. Uten at det kunne dokumenteres.

Les gjerne også mitt første innlegg om bløffen Vitaepro.

Konklusjonen her må vel være
Du skal ikke tro på alt du hører og
Er det for godt til å være sant så er det sannsynligvis for godt til å være sant.

søndag 26. april 2009

Noen er fullere enn andre - Morsomme videoer

Er du dårlig etter en fuktig kveld på byn i helgen? Isåfall må du prøve mine råd mot fyllesyke.

Rådene hjelper og du blir straks bedre. Ihvertfall hvis du ikke har vært så full som de to karene i videoene under synes å være.





Flere morsomme videoer:
Arnold Schwarzenegger-parodi
Victori Silverstedt-parodi
Den legendariske techno-viking