Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Jeg leser på VG om at mange av iskaffene som finnes på markedet er svært så kaloririke. Og at det er kombinasjonen av helmelk og mye sukker som gjør dem til noen kaloribomber.

Ifølge artikkelen inneholder den mest kaloririke iskaffen hos Starbucks så mye kilokalorier at det tilsvarer hele en fjerdeldel av en voksen kvinnes daglige kaloribehov.

Jeg elsker iskaffe. Og drikker det daglig. Men jeg vet at det er mye sukker og kalorier i blant annet Tine iskaffe. Derfor lager jeg nå som regel iskaffen selv. Slik at jeg får den strippet for unødvendig mye kalorier. Blant annet bruker jeg veldig lite sukker, og lettmelk. Da blir det såpass lite kalorier at jeg kan drikke mange iskaffedrikker hver dag. Og det gjør jeg. Uten å legge på meg.

Iskaffe oppskriften finner dere her: Sunn iskaffe

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn