Ryanair - Gebyr på gebyr - Min opplevelse

Jeg har flydd med Ryanair to ganger i mitt liv. Begge gangene var i år. Først gang da jeg bestilte billetter tenkte jeg
- Dette var billig. Under 400kr tur/retur til Dublin er billig.
Så fortsatte jeg bestillingen og det ene gebyr etter det andre kom på regningen.
Gebyr for bagasje, innsjekk, flyplassgebyr. Og tilslutt skatt. Og plutselig var regningen økt til nesten 1200kr. Så flybilletten kom på nesten 800kr mer enn jeg først trodde.

Ryanair er rett og slett gebyrkongen! Og nå leser jeg på VG at Ryanair fra neste uke av krever at alle passasjerer selv må sjekke inn på nettet fremfor å gå i skranken. Og dette krever de et gebyr for. For et arbeid som passasjerene gjør 100% selv. Og som sparer Ryanair for penger. Og dette gebyret er det ikke mulig å komme unna. Så de innfører altså et gebyr som gjelder alle deres passasjerer. Men de vil ikke legge det inn i den ordinære billettprisen. For den vil de holde lav.

Siden Ryanair er mer opptatt av å vise oss billettpris før gebyr fremfor totalpris så
passer kanskje følgende slagord for dem:
Ryanair - Utrolig billig (hvis du ser bortsett fra totalprisen)
Ryanair - Billig ved første øyekast
Ryanair - Med oss er det gratis å fly (men heldigvis har vi noen saftige gebyrer)

Hva synes du om Ryanair?

Kommentarer

Anonym sa…
Jeg har også reist med Ryanair to ganger - første og siste gang!
I tillegg til alle gebyrene var opplevelsen med Ryanair med på å gi et helt nytt innhold til begrepet "Cattle-class"!

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn