Bing - Microsofts nye søkemotor

Jeg leser på Digi og Itavisen om Microsoft sin nye søkemotor som har fått navnet Bing. Med denne søkemotoren skal Microsoft prøve å ta igjen det etterhvert store forspranget Google har fått.

At Microsoft satser på søkemotoren sin beviste de i fjor da de kjøpte opp det norske selskapet Fast, som er eksperter på søkemotorteknologi, for 6,6 milliarder kroner.

Bing skal ifølge Itavisen være en videreføring av Live Search. Jeg håper den er en veldig stor forbedring på Live Seach. For den er etter min mening nesten helt ubrukelig.

For Microsoft har en stor utfordring i å vise de mest relevante resultatene i søkemotoren sin. De synes jeg de ikke gjorde med Live. Ihvertfall langt dårligere enn Google. Mitt inntrykk er at Google har en veldig mye større indeks med innhold og langt bedre algoritmer for å vise det mest relevante resultatene enn Live.

Og i dag så brukes søkemotoren til å lete etter langt mer ferskt innhold fra nyhetskilder og blogger enn tidligere. Det er en av årsakene til at Twitter har blitt verdsett så høyt. For de viser ferske nyheter veldig raskt. Den siste tiden har Google begynte å vise nyhetssider og blogger i stadig større grad. For å vise ferske resultater til brukeren. Så får vi se hvordan Bing klarer å håndtere den stadig større mengden av informasjon, både fersk og eldre, som er tilgjengelig på internettet. Og å vise den mest relevante til brukeren.

Hvordan tror du Bing vil klare seg mot Google?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn