Mine besøkendes nettlesere - Mars 2009-rapport

Jeg har tidligere skrevet om kampanjen for å få brukere av den gamle og utdaterte nettleseren Internet Explorer 6 til å oppgradere til en nyere versjon eller skifte til en annen og mer moderne nettleser.

Og jeg presenterte fordelingen av bruken av ulike nettlesere for mine blogglesere i januar/februar 2009.

Her er mine tall for mars 2009 (ca. 20.000 unike besøkende):

59% bruker Internet Explorer
- Av disse bruker 83% Internet Explorer 7.0
- Av disse bruker 16% Internet Explorer 6.0
27% bruker Firefox
- Av disse bruker 95% Firefox 3.0 eller nyere
5% bruker Safari
5% bruker Opera
2% bruker Chrome


Av dette kan man se at bruken av Internet Explorer 6.0 og også 7.0 har gått ned hos mine lesere den siste måneden. At færre nå bruker IE6 er bra, fordi utviklere av nettsider kan bruke en større del av tiden sin til å lage innovative og kule nettsider ala 2009 fremfor å bruke tiden til å tilpasse nettsiden til den utdaterte Internet Explorer 6.0. Så får vi satse på at utviklingen fortsette slik.

Hvordan er fordelingen på din nettside?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn