Ordbok

Jeg drømmer om en knallgod ordbok.
En elektronisk ordbok.
Som jeg kan ta med hvor som helst.
Og som er så liten at det er lett å ta med hvor som helst.
Denne drømmen har jeg hatt helt siden jeg fikk se ordboken en kompis av meg hadde kjøpt. En Casio elektronisk ordbok som inneholdt ord tilsvarende flere tykke trykte Oxford-ordbøker, både engelsk-engelsk, engelsk-spansk, og spansk-engelsk.

Casio sine nettsider kan man lese mer om den.
Men den er ikke billig. Så foreløpig blir det med drømmen.
Så i mellomtiden benytter jeg meg av følgende gratisalternativ på nettet når jeg skal sjekke skrivemåte for et ord:

Sjekke skrivemåte på norske ord: Bokmåls- og nynorskordboka
Sjekke skrivemåte på engelske ord: Merriam-Webster Online Dictionary
Sjekke norsk-spansk oversettelse: Gringooo norsk-spansk ordbok

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn