Ja til a la carte TV-kanaler

Medietilsynet vurderer i disse dager om TV-distributørene skal tvinges til å tilby kundene å velge flere kanaler selv, fremfor å bare kunne velge ferdige pakker i dag som er tilfelle med flere av distributørene.

-Ja, jeg vil velge TV-kanaler selv!

Jeg vil heller kunne velge 5-10 TV-kanaler selv i tillegg til de største norske kanalene, enn å få 20-30 TV-kanaler som jeg aldri ser på som en del av en TV-pakke.

På nettstedet klikk hevder de små kanalene som blant annet MTV, Discovery Channel , BBC og National Geographic at de mister mange seere hvis hver enkelt selv kan velge sine TV-kanaler.

- Har en TV-kanal som ingen vil se på livets rett?

Hvis ingen velger MTV i sin selvvalgte TV-pakke, hvorfor skal da MTV ha grunn til å
overleve i Norge? De velger jo selv innholdet, de lever av reklame, og det er deres
utfordring å lage noe som tiltrekker seerne.

Jeg håper vi får større frihet i fremtiden til å velge de TV-kanalene vi selv ønsker å se på i fremtiden.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn