Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn

Iskaffe er ikke noe som bare hører sommeren til. Iskaffe kan nytes hele året!
Her er en enkel og sunn iskaffe oppskrift:
  • 1 teskje sukker
  • En halv kopp vanlig koke- eller filterkaffe
  • 2/3 isbiter
  • Fyll opp resten av kaffekoppen med lettmelk
Slik går du frem:
Ta sukker i kaffekoppen. Tilsett kaffe til koppen er halvfull. Legg i isbiter og rør om til de har smeltet. Fyll opp koppen med melk.

Denne oppskriften er noe av den sunneste iskaffen du kan drikke.

Ønsker du en søtere, sterkere og mindre sunn variant så bruk:
  • 2/3 teskjeer sukker
  • Bruk ekspresso kaffe i stedet for vanlig filterkaffe
  • Helmelk i stedet for lettmelk
  • 2 spiseskjeer sjokoladesaus

Kommentarer

Anonym sa…
Hei, jeg håper virkelig ikke du jobber i en cafe, for etter det jeg har lest her så kan du virkelig ingenting om kaffe. Og at du klarer å drikke den såkalte "iskaffen" som du lager hjemme fatter jeg ikke, for den må smake helt jævelig.
Hilsen barista!
Åja sa…
Hei, jeg jobber ikke ikke på kafé nei :)
Synes du bare baristaer kan lage iskaffe?
Noremark sa…
Skal prøve denne! Når jeg har forsøkt å lage min egen iskaffe tidligere har det nemlig vært et problem at kaffen ikke kjølnet fort nok... Skal jo helst være iskald!
Anonym sa…
Jeg synes den var god! :) Men jeg tror du mener 2-3, og ikke 2/3? Jeg likte den i hvertfall, og siden den ikke er så usunn kan jeg lage den med god samvittighet!

Hilsen Misty

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)