Urørtfinalen 2009 - Pony The Pirate vant

Pony the Pirate vant i kveld urørtfinalen 2009 med låten "Walk the Shame".

Det gikk ikke helt som jeg hadde tippet på forhånd når jeg skrev Urørt 2009 - Hvem vinner.

Men det var veldig nært! Jeg tippet de 3 øverst av de 10 plassene. Men i feil rekkefølge. De jeg tippet som nr 3 kom vant, og John Olav Nilsen & gjengen med "diamanter & kirsebær" som jeg trodde skulle vinne kom som nr 3. Nr 2 Fjorden Baby! tippet jeg rett :)


Vinneren
av urørtfinalen var nok den mest ferdige av låtene i finalen, og nok det bandet som er nærmest å kalles musikere. Det var mye undergrunn i mange av de andre låtene. Men både Fjorden Baby! og John Olav Nilsen & gjengen har et mer unikt, uslipt og herlig lydbilde enn vinneren som er mer mainstream.

Her kan du høre vinnerlåten "Walk the shame":


Og her er den sangen jeg mener var best (fant dessverre bare én video med sangen, og der har dårlig kvalitet):


Her kan du lese VGs dekning av finalen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sangen til Widerøe-reklamen

Iskaffe oppskrift med få kalorier - Så sunn at du kan drikke store mengder av det (som meg)

Iskaffe oppskrift - Enkel og sunn